Garantie & Retourneren

Neem voor alle vragen over garantie en retouren contact met ons op via: info@mobes.nl

Super 73® SG-Serie-modellen

Alle Super 73 modellen vallen onder een garantie van 2 jaar.


Elke nieuwe Super 73 wordt geleverd met een fabrieksgarantie voor de oorspronkelijke detailhandelinkoper. BEWIJS VAN MONTAGE DOOR EEN E-BIKE SPECIALIST OF FIETS DEALER IS VEREIST VOOR GELDIGE GARANTIE. Deze garantie biedt elke originele dealer van Super 73-modellen een garantie tegen fabrieksfouten. De garantieclaim is gericht aan de dealer van de locatie van aankoop.

Garantieaanspraken bestaan alleen voor fouten aan de fietsen die al aanwezig waren op het moment van overhandiging. Mobes biedt een garantie van 2 jaar op fabricagefouten, waardoor het frame, de vork en de elektronica uitvallen. Dit omvat de batterij, motor, controller, display en sensoren. De Super 73 is alleen bedoeld voor gebruik op verharde wegen.

Als uw product naar u wordt verzonden en beschadigd aankomt, neem dan direct contact met ons op via telefoon of e-mail binnen 3 werkdagen na de datum van levering. Houd er rekening mee dat eventuele schade veroorzaakt door verzending niet wordt gedekt door enige garantie, maar een claim kan worden ingediend bij de rederij.

Deze garantie, die verder gaat dan de vereisten van wettelijke wetgeving voor aansprakelijkheid bij gebreken, is alleen van toepassing als aan de volgende punten wordt voldaan:

  • De fiets is gekocht bij een van de erkende dealers van Mobes. 
  • U bent de oorspronkelijke en eerste eigenaar van de fiets bent (garantie is niet overdraagbaar in het geval van een herverkoop).
  • De fiets heeft alle beoogde gebruiksdoeleinden gevolgd.
  • De elektronica is gerepareerd of gewijzigd.
  • De fiets werd geassembleerd door een gecertificeerde e-fietsspecialist of fietsdealer.
  • Productregistratie is ingediend op: https://mobes.nl/pages/product-registreren

Alle demontage- en verzendkosten zijn uitsluitend voor rekening van de eigenaar. Deze garantie is alleen geldig voor de eerste koper. Elke andere remedie, zoals compensatie of verlies van gebruik, is uitgesloten. De garantieperiode kan niet worden verlengd door een aanvullende garantie toe te kennen.

GARANTIE EN UITSLUITINGEN

  • De voorwaarden van de huidige garantie zijn alleen van toepassing als de fiets wordt gekocht op het grondgebied van het vasteland van Nederland en Belgie en daar blijft. Geen enkele dealer mag de voorwaarden van deze garantie wijzigen tenzij de dealer de garantievoorwaarden van Mobes vervangt door zijn eigen garantievoorwaarden op het briefpapier van het bedrijf. Deze garantie dekt niet:
  • Normale slijtage.
  • Schade of falen door misbruik, verwaarlozing, verkeerd gebruik of ongelukken.
  • Schade door off-road of stuntrijden, hellingsspringen, acrobatiek of vergelijkbare activiteiten of activiteiten die niet overeenkomen met het beoogde gebruik van de fiets.
  • Schade als gevolg van onjuist opladen van het batterijpak of gebruik van een oplader die niet door Lithium Cycles of zijn dealers wordt geleverd.
  • Installatie van onderdelen, accessoires of elektrische componenten van derden.
  • Alle componenten die zijn gewijzigd of waarmee is geknoeid, inclusief maar niet beperkt tot banden, remblokken, kettingen, lichten, motoren, batterijpakketten, displays, controllers, enz.
  • Alle garanties zijn ongeldig als de fiets wordt gebruikt voor een ander doel dan het redelijk beoogde gebruik van de fiets, zoals beschreven in het hoofdstuk "Beoogd gebruik"
  • Bovendien dekt deze garantie geen schade die verband houdt met commercieel gebruik of verhuur.
  • Als elektrische onderdelen zijn gerepareerd of aangepast door een persoon die niet is geautoriseerd door Lithium Cycles, zijn alle garanties ongeldig.
  • Verloren of beschadigde sleutels vallen niet onder de garantie.

INFORMATIE OVER SLIJTAGE EN SCHEUR

Sommige onderdelen van uw fiets zijn onderhevig aan slijtage vanwege hun functie. De mate van slijtage hangt af van de zorg, het onderhoud en de aard van het gebruik van uw Super 73 (kilometerstand, rijden in regen, vuil, zout, enz.). Fietsen die vaak buiten staan, kunnen ook onderhevig zijn aan verhoogde slijtage door weersinvloeden. De onderdelen moeten worden vervangen zodra ze hun slijtagegrens hebben bereikt. Dit omvat maar is niet beperkt tot:

  • de aandrijfketting of getande riem
  • de remkabels
  • de rubberen handgrepen
  • de tandwielen, rondsels of getande riemschijven
  • de versnellingskabels
  • de banden
  • het zadeldek
  • de remblokken
  • de velgen of remschijven

De remblokken en schijven zijn vanwege hun functie onderhevig aan slijtage. Controleer de staat van de elektroden regelmatig en laat ze indien nodig vervangen door een gespecialiseerde dealer. Remschijven slijten ook. Controleer de dikte van de remschijven regelmatig als onderdeel van de inspectie en vervang indien nodig de componenten. Het vervangen van deze onderdelen door slijtage is niet onderworpen aan de wettelijke garantie. Omgevingsfactoren veroorzaken slijtage aan deze bewegende delen. Deze gebieden moeten regelmatig worden gereinigd en onderhouden.

Afhankelijk van de bedrijfsomstandigheden, kan niet worden uitgesloten dat onderdelen moeten worden vervangen vanwege slijtage (bijvoorbeeld als lagerspeling begint op te treden). Voordat u reparaties uitvoert, moet u contact opnemen met uw dealer om de snelste en meest kosteneffectieve manier te vinden om met uw probleem om te gaan. Instructies voor verzending en demontage van de dealer of Lithium Cycles moeten worden gevolgd. Anders wordt de garantieservice niet verstrekt. Het niet naleven van de montagespecificaties en inspectie-intervallen kan de garantie en aansprakelijkheid voor gebreken ongeldig maken.

2016/2018 Super73®-modellen

Op het frame en de vork van Super73® uit 2018  en elektronica (batterij, controllermotor en andere elektrische componenten) geldt een garantie van 2 jaar.

Dit is een garantie voor fabricagefouten en is niet van toepassing op normale slijtage, inclusief slijtage van banden, handgrepen, remblokken en krassen op het frame en / of de zitting. Deze garantie is alleen van toepassing op producten vervaardigd en verkocht door Mobes.

Schade veroorzaakt door stuntrijden, racen of andere oneigenlijke behandeling valt niet onder deze garantie. Dit is een consumentengarantie en is niet van toepassing op producten die in de handel of bij verhuur worden gebruikt. Eigenaar is verantwoordelijk voor alle bijbehorende verzendkosten.

Deze garantie valt onder de garantie van de fabrikant. Onderhoud kan bij elk van de geautoriseerde dealers van Mobes worden uitgevoerd. Neem contact op via info@mobes.nl voor alle garantie-aanvragen.

Retourneren

We houden ons aan de kwaliteit van onze producten en accepteren geen retouren op gebruikte of geopende artikelen.

Geannuleerde bestellingen

Bestellingen geannuleerd nadat het item is verzonden, zijn onderworpen aan alle standaard retourbeleid. U moet de levering accepteren en het artikel terugsturen naar het juiste adres. Als de levering van een artikel wordt geweigerd, worden de verzendkosten in mindering gebracht op het uitgegeven tegoed en geldt een restocking fee van 25% (minimum € 25). De verzendkosten voor de tweede en de volgende dag worden niet bijgeschreven als de levering wordt geweigerd.

Geannuleerde bestellingen

Bestellingen geannuleerd voorafgaand aan de verzending zijn onderworpen aan een annulerings- en restocking-prijs van € 200.

Beleid ten aanzien van vrachtschade

Als uw product naar u wordt verzonden en beschadigd aankomt, neem dan binnen 3 werkdagen na de datum van levering telefonisch of per e-mail contact met ons op. Houd er rekening mee dat eventuele schade veroorzaakt door verzending niet wordt gedekt door enige garantie.

 Dutch  English